Idag är Ville världens duktigaste hund!
Idag innan jag åkte till Rehab för Villes spända muskler och smärta i höfterna gick vi en långis prommis. Ängen som vi brukar gå dagligen fanns det ett gäng med hundar och två förare, jag såg att de var ifrån hunddagis som ligger närheten. Jag hade koppel på eftersom Ville brukar sticka om han har någon möjlighet. När de inte syns längre men var fortfarande väldigt nära oss så släppte jag honom lös, eftersom han har ett sånt otroligt luktsinne kan han lätt spåra upp och sticka efter dem andra men han gjorde det inte. Han bara sprang runt omkring mig. 
 
En annan sak, när vi kom över en annan äng lekte vi lite med den där mjuka tagg-boll. Jag kastade iväg den och han hämtade den, han älskar verkligen att behålla den för sig själv och springa runt lite. Men jag har lärt honom på sistone att han ska komma till mig och lämna bollen självmant (för att inte skapa någon kamp mellan oss) så vi kan leka igen. Det funkade galant idag, det kändes och känns så bra när det hände.
 
Jag måste komma ihåg att avbryta leken när det är roligast för att Ville ska komma ihåg att det är roligt att leka. Jag tror att jag kom ihåg idag iallafall. 
 
På 4bensrehab har det gått jätte bra och han gjorde flera framsteg, som att ligga på sida och slappa av ibland. :)