17 maj och 25 maj - Villes pass med spår

Här var han riktigt snabb och tappade klövspåret vid slutet av bloduppehåll då han inte hittade blodspåret åter. Han klarade bra med 3st 90° vinklar trots att han fuskade vid en vinkel. 




Här var det lite svårt för Ville. Kan vara av olika anledningar men jag tror att det var för att blodspår korsade med varann och det var mycket med vrittning i detta område. Jätte bra träning för Ville.
 
Sen när jag började om i 2 gånger nappade han upp spåret och spårade bra vid alla 3 st vinklar. Jag hade 1 st bloduppehåll, han fick jobba hårt för att hitta klövdoften vid vissa ställen, men han letade duktigt med ring-funktionen. Till slut hittade han både klövdoften och blodspåret när uppehållet tog stopp. 

Jag förväntade mig att han skulle först spåra till klöven dvs genvägen, men näpp. Han spårade ändå hela spåret. Roligt att se hans reaktion vid denna typ av övning.