en liten sammanfattning
Månaden började som sagt med att jag hittade helt oplanerat en massa kantareller i en duggregnat promenad.
 
 
På tal om vädret... det snöade några dagar efteråt svampplockning-promenaden. Ville blev så glad att han hoppade runt, rullade sig på även åt lite snön. Det försvann dock senare på kvällen. Vi fick iallafall en glad dag. 
 
Vi åkte till Småland också, där fick vi träffa alla kära och nära, inklusive hunden Emla.
 
Men alla dagar var inte dystra och gråa... några dagar var det soligt väder och hade fint ljus som sken och landade fint på marken.  
 
En helg gick vi med Cecilia och Wiggo i Karlslunds motionstig. Vi gick oss in i skogen så vi kunde ha hundarna lösa. Vi hamnade till slut i hundbruksklubben. Där körde vi lite agility. Jag och Ville tyckte om det massor! Vi borde faktiskt börja med agilitykurs - inget mer dröjande... :)
 
Fredags var det en fin dag då såg jag en rolig sak. Nämligen tassavtryck, jag började fantisera om att det var en björn som var den stora ,vilket är så orimligt då det finns inga björnar här i Närke. Jag tyckte att det va gulligt med jämförelsen mellan Villes tass och "björnens tass".  
 
Dagen började ju bra och slutade inte lika bra. Ville tuggade i sig en hel tuggummipåse vilket vi åkte till veterinären för att magpumpas pga inte bli förgiftas och sen dö. Några tusen fattigare men en hel hund här hemma så det var värt det.
 
Idag är det ju första advent. Vi gjorde i princip ingenting... vi gick en promenad i skogen där aktiverade vi oss med lagom jobbig terrängen.